A legbotrányosabb divatkampányok

Nemrég bemutattuk nektek a 20. század leghíresebb irodalmi alkotásait, amikre mondanivalójuk miatt könyörtelenül lecsapott a cenzúra. Most olyan divatkampányok következnek, amelyek ugyan nem sok gondolatot fogalmaznak meg, explicit vizualitásuknak köszönhetően mégis betiltották őket.

Sex sells – mondják az okos reklámszakemberek. Hogy mennyire van igazuk, azt mi nem tudjuk, annyi azonban bizonyos, hogy ezt a bevett stratégiát használják, ha valamit különösebb kreativitás nélkül akarnak nekünk eladni. A divattól alapvetően nem áll messze a feltűnés és a megbotránkoztatás, így ebben az iparágban is előszeretettel nyúlnak a szexualitás figyelemfelkeltő módszeréhez. De más tabuk is jól jönnek, ha a figyelemfelkeltésről van szó, legyen az a kiskorúság, a drogfogyasztás vagy a vallási különbségek témája. Néha azonban kicsit túllőnek a célon készítők, aminek egyenes következménye, hogy betiltják a felháborító – vagy annak titulált – tartalmakat. Ezzel azonban pont ellentétes hatást váltanak ki, és a cégek elérik amit akartak: mindenki róluk beszél.

Vannak klasszikus polgárpukkasztó márkák, amiknek rendre cenzúrázzák a kampányait, ilyen a Tom Ford, a Calvin Klein vagy az American Apparel, akik az öncélú testiségnél nem tudnak többet produkálni. A Benetton szinte az egyetlen olyan cég, amelyik tudatosan használja a reklámjait. Ezeknek legtöbbször semmi közük a termékeikhez, inkább olyan társadalmi problémákra irányítják a figyelmet, mint a rasszizmus, az erőszak és a gyűlölet.

Tom Ford 

Csak ha nem lenne egyértelmű a lényeg…

banned_ads_1

banned_ads_2

Sisley

Itthon kevésbé ismert a márka, pedig alaposan megdolgoznak a hírnévért.

banned_ads_6 banned_ads_10

banned_ads_3

Miu Miu

A Miu Miu úgy tűnik, szereti magát  gyereklányokkal promózni, akik egyszer kiskorú prostituáltként, máskor öngyilkosjelölt fiatal kamaszként tűnnek fel.

banned_ads_4 banned_ads_5

Gucci

2003-ban a Gucci szerint ez volt a divat. Szerintünk rizikós, mi van ha elrontják a G-t?

banned_ads_13

Diesel

A Diesel Be stupid című kampányát hiába díjazták Cannes-ban a reklámosok versenyén, Angliában már nem értékelték annyira a mondanivalóját.

             banned_ads_9

American Apparel

Csak a szokásos a Dov Charney-érából.

                             banned_ads_8

Calvin Klein

Legyen szó parfümről vagy ruháról, a tipikus Calvin Klein reklám összetevői: fülledt erotika és csupasz testek.

banned_ads_14 banned_ads_15

Benetton 

Végezetül íme a Benetton morális témákat feszegető kampányai. Az utolsó kép 1992-ben készült, és David Kirby AIDS beteg életének végső pillanatait ábrázolja.

banned_ads_16 banned_ads_11 banned_ads_7

Képek: Pinterest

Legyél te az első hozzászóló!