L’ambition Féminine: Chiara Ferragni

ShotByGio-George-Angelis-Chiara-Ferragni-Paris-Fashion-Week-Fall-Winter-2015-2016-Street-Style-2449

Több, mint hatmillió ember olvassa őt havonta, The Blonde Salad nevű blogjából befutó profitja meghaladja az évi tízmillió dollárt, a Harvard üzleti karán pedig tananyag a karriere. Ő Chiara Ferragni, a divatbloggerek többszörösen megkoronázott királynője, aki még nincs 29 éves, de már meghódította a világot azzal, amit a legjobban szeret: megmutatni a nagyvilágnak stílusát. Ahogy ő maga fogalmazott: vannak, akik utálják, vannak, akik szeretik, de egy biztos: mindannyian követik őt. Mi a magunk részéről egyértelműen a második tábort erősítjük.

Tény, hogy a hype egy idő után öngerjesztő folyamat, és a közösségi oldalakon is csak az első milliót nehéz elérni, onnantól, ha elindul a lavina, nincs megállás, de az is vitathatatlan, hogy Chiara Ferragni hódítása azért tényleg nem semmi teljesítmény. 2009-ben kezdte el a The Blonde Salad nevű blogját, előtte Flickr-ön és Lookbook.nu-n dokumentálta napi outfitjeit, amiket javarészt anyja munkahelyén, egy milánói showroomban lőtt. Mire belekezdett a blogolásba, már világcégek keresték meg, hogy egy-egy fotó erejéig viselje a ruháikat, így a Blonde Salad indulásáért és tudatos felépítéséért éppenséggel a jogi egyetemet hagyta félbe. Hát, azt már látszik, hogy jól döntött: ami kezdetben virágzó, naponta frissülő outfit-posztokat villogtató hagyományos divatblog volt, az mára egy saját editorial teammel működő lifestyle magazin.

Amint formális keretek közt is megnyitott a TBS, Chiarához csak úgy özönlöttek a meghívók a legnagyobb tervezőktől. 2010-ben még állójegye volt Roberto Cavallihoz, ma a Chanel-bemutató egyik legelőkelőbb vendége. Az összes sikere közül azonban mégis arra a legbüszkébb, hogy húsz embert tud foglalkoztatni egy olyan vállalkozás által, ami száz százalékig a saját passzióján alapul – ugyanis ma már ennyien dolgoznak neki, a szövegíróktól kezdve a marketingeseken át egészen a stylistokig. Sikerült létrehoznia egy olyan birodalmat 28 éves korára, ami lehet, hogy tűsarkokon alapszik, de annál megingathatatlanabb.

Ennek fejében nem csoda, hogy pionírként döntögeti a divatvilág határait minden évben: többek között ő lett a világ első olyan bloggere, aki Vogue-címlapon szerepelhetett, felkerült a Forbes 30 alatti sikeres emberek listájára, jelenleg pedig a Harvardon is tananyag az az üzletpolitika, amivel 2014-től kezdve pénzzé tette blogját – igaz, ebben sokat azért volt barátjának is köszönhet, akivel hiába nincsenek már együtt, üzlettársak és legjobb barátok a mai napig. Csapatával a felvirágzást meglovagolva egy cipőkollekciót dobtak piacra (ami azóta már táskákkal és telefontokokkal bővült), noha más tulajdonosi struktúrával, de az ő nevével fémjelezve. Az évi több mint tízmillió dolláros profithoz ez is nagyban hozzátesz, bár kétségtelen, hogy eltörpül amellett, amit a weboldallal zsebelnek be és az olyan exkluzív együttműködésekkel, amit Chanel-kaliberű divatházakkal dolgoznak ki. Kívülről talán csak egy jól megkomponált Instagram-poszt, mögötte azonban sokezer dollár, egy naprakész fashion team és egy mindenre elhivatott, bloggerből lett üzletasszony dolgozik. Akármennyire is ebben a jelenségben élünk évek óta, máig hihetetlen.

Ferragni egyébként az észak-olaszországi Cremonában született, de sokáig Milánóban élt, jelenleg pedig Hollywood és Olaszország közt ingázik, ha éppen nem a világot járja üzleti ügyek miatt. Előbbi helyszínen egyébként pont tavaly vett egy luxusapartmant, ami természetesen szintén nem maradt rejtve a nyilvánosság elől. Az enteriőr is ugyanarról az eklektikus, mégis kifogástalan ízlésről árulkodik, ami a blogger öltözködésére is jellemző: bátran párosítja a kislányos, játékos darabokat a klasszikusan nőies vonásokkal, de ha kell, baseball sapkás, lezser lány is tud lenni. Egy régebbi interjújában azt mondta, nincs konkrét iránya, bármilyen inspirációt felhasznál, ami éppen megtetszik neki és átültetné ruhatárába. Úgy tűnik, néha tényleg az adja a legnagyobb sikert, ha nincs konkrét koncepció és ezer pilléren álló hadi terv.

street_style_alta_costura_primavera_2015_512739332_1300x867

1 Comment

  • Válasz március 16, 2016

    Laszlo Reka

    Ahhoz kepest, hogy utaljatok (mint ahogy a bevezeto utolso mondataban olvashatjuk), ez egy nagyon targyilagos es neutralis cikk lett, ami becsulendo.

Leave a Reply