PS PREVIEW: Kultúrák tükrében / In Reflection of Culture

Peter Grundberg és William Clothier tíz éve érkeztek Angliából Budapestre. Üzleti potenciálja mellett rabul ejtette őket a főváros atmoszférája. Az ingatlanberuházás rendhagyó módját ragadták meg, és létrehozták a Brody House-t. A hely azonkívül, hogy egyedi szálláslehetőséget kínál, nagyban hozzájárul a budapesti kortárs művészeti élet virágzásához.

Ők fogalmazták meg elsőként a boutique hotel és a szalon összeolvadásából létrejövő közösségi tér fogalmát. New York-i hangulatot idézve rendszeresen és jól szervezetten, ám fesztelenül adnak teret művészetnek, zenének, irodalomnak és divatnak. A Brody House tizenegy apartman szobáját különböző kurátorok és művészek alakították ki. A vintage bútorokkal berendezett terekben pedig akár egy Woody Allen-filmben is érezheti magát a vendég. Peterrel beszélgettünk a népszerű szálláshely kezdeteiről és a jövőről.

Peter Grundberg and William Clothier arrived in Budapest from England ten years ago. Besides the city’s business potential, they were also enthralled by the atmosphere of the capital. They seized an uncommon method of real estate investments as they established the Brody HouseApart from offering singular accommodation, the place highly contributes to the bloom of contemporary arts life of Budapest.

The notion of community space created from the merger of boutique hotels and saloons was first defined by the two of them. Recalling a New York feel, they provide space for art, music, literature, fashion or even for politics in a relaxed way still on a regular and well-organised basis. The eleven apartments at Brody House were created by various curators and artists, and in the spaces furnished with vintage pieces of furniture, guests may even feel as part of a Woody Allen movie. We had a chat with Peter about the initials and the future of the popular house.

Brody Apartments facade

Budapest mint ingatlanpiaci lehetőség vonzott benneteket? Hogyan és miért váltottatok a szálloda- és vendéglátóiparra?

Budapest a lehetőségei mellett a szépségével és különleges atmoszférájával fogott meg bennünket. Úgy éreztük, hogy a város méltatlanul kevés figyelmet kap regionális szinten a médiumok és a befektetők részéről. Először lakások nívós felújításával, illetve kapcsolódó szolgáltatásokkal kezdtünk el foglalkozni. A piac 2008-as szűkülése miatt azonban újra gondoltuk a stratégiánkat, és egy kevésbé hagyományos irányban léptünk tovább. Budapest merőben új lehetőségeit kezdtük el felfedezni, egyre több eseményt és partit szerveztünk, amelyek során összehoztuk a nyitott, dinamikus embereket a romantikus neoklasszicista épületekkel és a művészettel. Ebből az izgalmas kombinációból született meg a Brody House.

You came to Budapest for the real estate business; how and why did you switch to the hotel and hospitality industry?

We were first attracted to Budapest on account of her beauty, atmosphere and various opportunities. We felt the city had not been receiving a ‘fair share’ of regional attention either from the media or from potential investors. Our first step was to renovate flats to international standards and offer appropriate tenant care and service levels. As the market soured in 2008, we had a rethink and took a less conventional but more creative direction. This highly contributed to our strengths and we saw an opportunity for something totally new in Budapest. Having hosted many events and parties since our arrival, we thought that a marriage between lovely neo-classical buildings and fun dynamic people could yield something. And so, Brody House was born!

ok

Mi volt a célotok ezzel az egyedülálló hellyel?

A várost kívántuk pozitívan, szórakoztatóan, de autentikusan reprezentálni az idelátogatóknak. Úgy éreztük, ezt a legjobban úgy érhetjük el, ha valami olyat alkotunk, amire igazán büszkék lehetünk. A vendégek lelkes beszámolói, a sajtóvisszhangok és a népszerű személyek részéről kapott elismerések által vált a Brody közkedvelt hellyé. Az angol piacon széleskörű megjelenést sikerült elérni a munkánk és a város számára egyaránt. Azt akartuk, hogy vendégeink rendszeresen visszajárjanak. Akadnak olyanok, akik már több mint tíz alkalommal látogattak el hozzánk az évek során!

What was your goal with this unique place?

We wanted to showcase the city in a positive, fun and authentic way. We felt this would be best achieved by creating something, of which our team could be proud – enthusiastic guest reviews; media coverage and endorsement from the odd celebrity certainly encourage us all. We seem to have secured a great deal of visibility for our own work as well as for the city on the English market. Ultimately, we wanted guests to return…. regularly. In fact, some have visited more than 10 times in as many years!

ok3.

Tíz éve éltek itt. Milyennek látjátok Budapestet ahhoz képest, amilyen az érkezésetekkor volt?

A város rengeteget fejlődött, ám nem veszített a lelkéből. Óriási fejlődést tapasztalok az elérhető, mégis csúcsminőségű vendéglátóhelyek terén. A jó kiszolgálás érezhetően egyre elterjedtebb: egy kedves mosoly hosszan elkíséri és visszatérésre készteti a vendégeket.

You have been living here for 10 years. How do you feel about Budapest compared to when you arrived?

The city has evolved a great deal but it has not lost its soul. The range of affordable, yet top quality dining experiences has increased hugely. Good service is certainly becoming more common – a smile goes a long way to making people return.

ok4

A turizmus fellendülésével nőtt a szálláshelyek iránti kereslet is. Budapesten számos új szálloda nyílt, egyre elterjedtebb az airbnb. Mi a szállodaiparra vonatkozó prognózisod az elkövetkező öt évre?

Amióta Budapesten élek, mindig is temérdek hotelszoba és bérelhető lakás volt elérhető, jóllehet közülük nem túl sok ütötte meg a mércét stílus, szolgáltatás és mondanivaló terén. Miután Budapest nemzetközi látogatottsága jelentős mértékben nőtt, a kereslet ugyanilyen mértékben követte a tendenciát. Egyre több boutique hotel jelenik meg, talán nekünk is sikerült inspirálnunk néhány fiatal vállalkozót. A kulcs mégis a vásárló felé küldött üzenetben rejlik. Szerintünk a vásárlók egyre igényesebbé válnak, és a csupasz funkcionalitáson túl egyre inkább élményt is keresnek. A piac növekedésével a relevancia és a rokonszenvesség kulcsfontosságú lett. Bízunk benne, hogy a következő vállalkozásunk is megfelel majd ezeknek a kihívásoknak.

Due to the tourist boom the demand for the accommodation has increased. Many new hotels enrich Budapest; “rbnbs” are expanding. What is your prognosis for the next half of decade regarding the hotel business?

Since I have been in Budapest there were always plenty of hotel rooms and apartments for rent, although not so many hit the mark in terms of styling, service and message. As Budapest’s international visibility has increased massively the demand has followed. There are more and more boutique hotels popping up – hopefully we have inspired a few young people – although the key will be the narrative with the consumer. As we see it, they are becoming ever more demanding and seek experience over pure functionality. As the market grows (and the signs suggest it will), the need to stay relevant and engaging is of key importance. Hopefully our next ventures will tick those boxes!

Szöveg: Strasser Orsolya

A teljes interjú a PS Magazin legújabb számában, a YOUTH issue-ban olvasható!

 

Legyél te az első hozzászóló!