THE MAGAZINE HOTEL / HOTEL ISSUE

barna_b_8_Page_1

Világszerte egyre szaporodnak a Budapest hangulatát, szórakozó negyedeit, gasztronómiáját méltató cikkek. Talán ideje elhinnünk, hogy igazak a pletykák: Budapest Európa egyik legcoolabb célpontjává avanzsált!

A PS Magazin YOUTH issue-jában található egy különszám is, amelyben lapunk társprojektjének, a The Magazine Hotelnek a megálmodói, Strasser Orsolya és Bonta Gáspár beszélnek a hotel kialakításában végzett tevékenységükről, de Böszörményi-Nagy Gergely sokoldalú, lendületes munkássága és a Brody House alapítóinak izgalmas tevékenysége is megmutatkozik egy-egy tartalmas interjú keretében. A Hotel Issue-hoz készített editorialból született meg a különszám cover-je, amely Barna Bálint munkája – a képsorozat a divat nyelvével reflektál a hotel ,,feketeöves geometriával” életre hívott, kortárs trendekhez igazodó belsőépítészeti stílusára.

The number of articles appreciating the atmosphere, arty districts and the gastronomy of Budapest keeps growing world-wide. It may be time to believe those gossips: Budapest has advanced to be the coolest destinations in Europe!

The twelve rooms and four apartments of the hotel are located in a building originally built with marks of art deco style during the 1920s, in one of the most compelling squares of the city with panorama to the Saint Stephen Basilica. That had to be managed in a method that the needs of the young and trend-sensitive public are also met, which was achieved through the creation of a cosy but also dynamic and stylish interior.

PSmag_2015_01_covers_NYOMDA_Page_2

unnamed

A hotel tizenkét szobája és négy apartmanja egy patinás, 1920-as években épült, art deco stílusjegyekkel rendelkező épületben található a város talán legimpozánsabb terén, örök panorámával a Szent István Bazilikára. Ennek úgy kellett  megadni a módját, hogy közben kiszolgáljuk a fiatal, trendérzékeny közönséget is, amit az otthonos, ám lendületes és stílusos belső tér kialakításával értünk el. Inspirációul a divatmagazinok haute couture világa szolgált, ahol a magas minőség mellett az egyediség kapja a főszerepet. A szobák tisztaságot és kifinomultságot sugallnak a puha pasztellszínek dominanciája révén, amit az egyedi gyártású, fekete és neonsárga szögvas bútorkeretek, valamint a fürdőszobákban található háromdimenziós fekete-fehér csempe kontrasztja tör meg és tesz igazán markánssá.

A hotelbe lépve a PS Magazin editorial képeivel találkozhatunk, amelyek gyors betekintést nyújtanak a legmenőbb hazai divatfotósok és tervezők munkásságába. A lobbyban néhány kiemelt dizájn ruhadarab mellett  a The Magazin Hotel és a PS Magazin kooperációjából született zsebtérkép is megtalálható óriás kivitelben, így a vendég a PS Magazin megelevenedett hasábjain érezheti magát. A térkép segítségével pedig egy hosszú hétvége alatt bebarangolhatóak a város eldugott dizájn üzletei, a divattervezők showroomjai és Budapest kihagyhatatlan éttermei, ami a város különleges, kevesek által ismert arcát mutatja meg az idelátogatóknak…

Inspiration for that was provided by the haute couture world of magazines, in which uniqueness is given main role besides high quality standard. The rooms reflect cleanness and refinement by the dominance of soft pastel colours, which is broken and made sharp-featured by the contrast of individually produced black and neon-yellow angle iron furniture frames as well as the three-dimensioned black and white tiles in the bathrooms.

Upon entering the hotel, editorial pictures of PS Magazin are to be seen, which provide a quick insight to the works of the coolest hungarian fashion photographers and designers. A pocket map created in the cooperation of The Magazine Hotel and PS Magazin is a great help for the visitors to discover the city’s hidden design shops, designers’ showrooms and Budapest’s ‘must try’ restaurants. In the lobby, besides some highlighted pieces of design clothing, the giant version of the map can be found so that guests may feel like they are in the revived columns of  PS Magazin.

11393417_1414136215578912_2421780580780551937_o

A The Magazine Hotel friss, a kurrens trendek nyomvonalán haladó arculatának, belsőépítészeti koncepciójának kreatív részét Bonta Gáspár, a hazai kreatív szakma egyik legsokoldalúbb építésze, dizájnere hívta életre. A fiatal művész szerint ,,van egy szavakkal leírhatatlan, de markáns stílusjegyeket viselő irányzat, ami külföldön nagyon sok helyen előfordul különböző kombinációkban, de itthon még nem felülreprezentált a trendi helyek között.” A hotel enteriőrje a tágas, ,,levegős” érzést keltő, tiszta felületekkel, nagy flekkekkel, low-key technikai megoldásokkal, valamint a rusztikus és a high-tech anyagok keverésével játszik.

,,Nem szerettük volna sem a megrendelői, sem a kreatív oldalról azt, hogy a The Magazine Hotel a huszadik bulihostel legyen olcsó gagekkel a kétezres évek elejéről, de a repterek melletti szabványszállodák megoldásait sem akartuk kicsiben leutánozni.,, A tervező elmondása szerint a kiindulópont az volt, hogy a néhány éve köztudatban lévő, mostanra tapinthatóvá váló, a divat és a dizájn virulens kapcsolatára vonatkozó társadalmi igényt modellezzék sajátosan változatos eszközökkel.

The Magazine Hotel’s fresh image progressing on the track of current trends and the creative part of its interior design concept were created by Gáspár Bonta, as one of the most universal architect of domestic architecture and designer. According to the young artist’s opinion, “there is a trend with feature style marks, which cannot be described by words and which is common in several places in various combinations, however still is not over-presented among the trendy places.” The interior of the hotel plays with spacious, “airy” clean surfaces, large flacks, low-key technical solutions, and also with the mix of rustic and high-tech materials.

”We did not intend either from the customer’s or the creative aspect to make The Magazine Hotel become the twentieth party hostel with cheap gags from the early 2000’s. However, we did not just want to copy the standard solutions of the airport hotels in smaller size either.” As the designer says, the basic idea was to model the years long experienced and by now just evident social demand regarding the virulent relationship between fashion and design with characteristic tools.

11754306_1447323242260209_1001083360419868230_o

,,Abszolút izgalmas ez a dolog. Budapest jelenleg nagyon jó pozíciót tölt be az európai idegenforgalomban, sokan szeretik, látogatják a várost. Itthon is van létjogosultsága az ilyen projekteknek, és az, hogy magyar tervezőkkel dolgoznak a tulajdonosok, remek kezdeményezés és egyben óriási fejlődés. Mi nagyon örültünk ennek a megkeresésnek, jó dolog, hogy részesei lehettünk a hotel megvalósulásának.” – avatott be minket a hotellel kapcsolatos gondolataiba Simonfalvi Bence, a POSITION Collective designere.

,,It is an absolutely exciting field. Budapest currently has a very good position in European tourism, many people like and visit the city. Projects like that are just approved even on the domestic market. The fact that the owners work with Hungarian designers is a superb initiative and a great development at the same time. We were very happy for that request and it is a good thing really to have been part of realising the hotel.” – said Bence Simonfalvi, the designer of POSITION COLLECTIVE.

position_6_Page_2

A Hotel Issue-ban a Brody House egyik alapítójával, Peter Grundberggel is beszélgettünk. A Brody House azon kívül, hogy egyedi szálláslehetőséget kínál, nagyban hozzájárul a budapesti kortárs művészeti élet virágzásához. Ők fogalmazták meg elsőként a boutique hotel és a szalon összeolvadásából létrejövő közösségi tér fogalmát. New York-i hangulatot idézve rendszeresen és jól szervezetten, ám fesztelenül adnak teret művészetnek, zenének, irodalomnak vagy divatnak. A Brody House tizenegy apartman szobáját különböző kurátorok és művészek alakították ki. A vintage bútorokkal berendezett terekben pedig akár egy Woody Allen filmben is érezheti magát a vendég. Peterrel beszélgettünk a népszerű szálláshely kezdeteiről és a jövőről.

Apart from offering singular accommodation, the place highly contributes to the bloom of contemporary arts life of Budapest. The notion of community space created from the merger of boutique hotels and saloons was first defined by the two of them. Recalling a New York feel, they provide space for art, music, literature, fashion or even for politics in a relaxed way still on a regular and well-organised basis. The eleven apartments at Brody House were created by various curators and artists, and in the spaces furnished with vintage pieces of furniture, guests may even feel as part of a Woody Allen movie. We had a chat with Peter about the initials and the future of the popular house.

William Clothier & Peter Grundberg

,,Budapest a lehetőségei mellett a szépségével és különleges atmoszférájával fogott meg bennünket. Úgy éreztük, hogy a város méltatlanul kevés figyelmet kap regionális szinten a médiumok és a befektetők részéről. (…) Budapest merőben új lehetőségeit kezdtük el felfedezni, egyre több eseményt és partit szerveztünk, amelyek során összehoztuk a nyitott, dinamikus embereket a romantikus neoklasszicista épületekkel és a művészettel. Ebből az izgalmas kombinációból született meg a Brody House. (…)

Amióta Budapesten élek, mindig is temérdek hotelszoba és bérelhető lakás volt elérhető, jóllehet közülük nem túl sok ütötte meg a mércét stílus, szolgáltatás és mondanivaló terén. Miután Budapest nemzetközi látogatottsága jelentős mértékben nőtt, a kereslet ugyanilyen mértékben követte a tendenciát. Egyre több boutique hotel jelenik meg, talán nekünk is sikerült inspirálnunk néhány fiatal vállalkozót. A kulcs mégis a vásárló felé küldött üzenetben rejlik. Szerintünk a vásárlók egyre igényesebbé válnak és a csupasz funkcionalitáson túl egyre inkább élményt is keresnek.”

,,We were first attracted to Budapest on account of her beauty, atmosphere and various opportunities. We felt the city had not been receiving a ‘fair share’ of regional attention either from the media or from potential investors. This highly contributed to our strengths and we saw an opportunity for something totally new in Budapest. Having hosted many events and parties since our arrival, we thought that a marriage between lovely neo-classical buildings and fun dynamic people could yield something. And so, Brody House was born! (…)

Since I have been in Budapest there were always plenty of hotel rooms and apartments for rent, although not so many hit the mark in terms of styling, service and message. As Budapest’s international visibility has increased massively the demand has followed. There are more and more boutique hotels popping up – hopefully we have inspired a few young people – although the key will be the narrative with the consumer. As we see it, they are becoming ever more demanding and seek experience over pure functionality.”

ok3.

A Hotel Issue-ból közelebbről megismerhetitek Böszörményi-Nagy Gergelyt, aki folyamatosan küzd a függetlenségéért és az újszerű megoldásokért. A magyar startup központ, a Design Terminál vezetője. Városi aktivista, lelkes hip-hop rajongó. Szívügye a fiatal kezdeményezések támogatása. Beszélgettünk vele arról a versenyről, amit Budapest a közép-európai regionális központ titulusért folytat, továbbá a hazai kreatív vállalkozásokról, a nyitottságról és szemléletváltásról.

,,Budapestnek minden adottsága megvan, hogy több legyen, mint magyar főváros, nemzetközi metropolisz. Méretéből, éghajlatából és történetéből fakadóan rendelkezik minden lehetőséggel, hogy Berlinnel és Isztambullal mérje össze magát. Ha akarja. Ám lehetőségeink önmagában semmire nem predesztinálnak minket, sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy kiaknázzuk őket. A dinamika és az elhivatottság területén Budapestnek még van hová fejlődnie. Ez utóbbiakban például Belgrád határozottan előbbre tart. (…)”

Gergely Böszörményi-Nagy has a vivid and self-conscious personality. He is a person who keeps fighting for his independence and modern solutions. He is the director general of the Hungarian startup centre for creative industries, Design Terminal. He is an urban activist and an enthusiastic hip-hop fan. He makes a point of supporting young initiatives. We had a chat with him about the how Budapest is competing for the position of leading Central European hub, fort the title of as well as about the domestic creative ventures. Openness and changing attitudes featured heavily in our conversation.

,,Budapest meets all the requirements to  become more thansimply the Hungarian capital but an international metropolis. Based on its dimensions, climate and history, the city has the opportunity to be up to Berlin and Istanbul – provided that she wants it to happen. However, opportunities alone are not enough. We need to put in a lot of workin order to be able to take advantage of those opportunities. Dynamism and commitment are fields in which Budapest has to make more efforts to improve. Belgrade is for example definitely ahead ahead from us in this perspective. (…)”

GK__1617

,,A metropoliszt a kisvárostól a sokszínűség különbözteti meg. Budapesten sétatávolságra található a BME, a MOME, a SOTE és az ELTE BTK, de a szakmák máig szubkultúrákba tömörülnek és alig beszélik egymás dialektusát. Ezen valószínűleg érdemes változtatni, hiszen napjaink leginnovatívabb cégei a különböző tudományterületek találkozási pontjaiban jönnek létre.”

,,A metropolis is distinguished from a city by its multicoloured being. Although the BME, MOME, SOTE and ELTE BTK are all within walking distance in Budapest, yet the professions are clustered in subcultures even today and they hardly speak each other’s dialects. This is what is probable worth changing since the today’s most innovative companies are set up in the meeting points of the various different fields of sciences.”

Különszámunk záróakkordjaként a tehetséges Puerto Rico-i utcai művésszel, Alexis Diazzal készítettünk interjút, akit a The Magazine Hotelben csíptünk el. Diaz szürreális festményein egy elképzelt világ lényei jelennek meg, amelyekhez a természetből, a környezetéből és különböző történetekből merít ihletet. Művészetében a neo-romantikus stílus vegyül extravagáns punkos elemekkel. A világjáró utcai művész muráljaival több mint negyven városban találkozhatunk, a lista pedig folyamatosan bővül: idén New Yorkban, Cozumelben, Rómában, Berlinben, San Diegoban, Denverben, Párizsban, Sydney-ben, és most itt, Budapesten fest. Ismerjétek meg Alexist, akivel a PS Magazin legújabb számában beszélgettünk, és aki nemrég a Bestiában tette le névjegyét Octophan című festményével.

We had interviewed Alexis Diaz street artist as well. Creatures of an imagined world appear in the surreal paintings of Alexis Diaz street artist of Puerto Rico, at which the artist gains inspiration from nature, environment and different stories. In his art, a neo-romantic style is mixed with extravagant punk trends. The world traveller street artist’s murals have been shown in over forty cities; and he keeps adding to the list: this year he is painting in New York, Cozumel, Rome, Berlin, San Diego, Denver, Paris and Sydney and now in Budapest.

IMG_0483

IMG_0480

http://themagazinehotel.com

facebook.com/THE-MAGAZINE-HOTEL

Legyél te az első hozzászóló!