Tíz design bolt, tíz önálló univerzum

2-2

A ruhák, amiket viselünk, kommunikálnak. Olyan elvekről, magatartásról árulkodnak, amivel valamilyen okból kifolyólag azonosulni tudunk. Ahhoz pedig, hogy egy márka minél hatékonyabban el tudja érni a célközönségét, teljes képet kell mutatnia a világáról. Egy olyan univerzumot kell kínálnia a közönségének, ahol a tárgyait egy látható, tapintható környezetben helyezi el. Ebből kifolyólag pedig rendkívül izgalmas kollaborációk születhetnek abból, ha egy divatmárka és egy építész stúdió a közös alkotás jegyében összeáll. Íme tíz példa arra, hogy hogyan is válik egy boltnyi tér egy-egy alkotócsoport személyes kozmoszának bemutatóterévé.

Late Night Chameleon Cafe, London

A közkedvelt avantgárd bolt többfunkciós tereinek kialakítása Gary Card munkáját dicséri. Az építkezés során egy teljesen új tér létrehozása helyett a korábbi enteriőr kreatív és merész újragondolását végezték el; az underground butik egyszerre funkcionál boltként, bárként, klubként és művészeti galériaként. A kirakatokat és a tárgyak kiállítására szolgáló elemeket, valamint az öltözőket Alberto Biagetti tervezte.

1-2 1-3

Saint Lauren Flagship Store, Tokió

A legendás luxusmárka, a Saint Laurent legnagyobb üzletének egy több mint 900 négyzetméteres, három emeletes épület ad otthont Tokió híres Omotesandō utcáján. A Hedi Slimane által tervezett belső tér szorosan igazodik a márka többi üzletének stílusához. A fekete márvány és bőr, az üveg, a sárgaréz és arany elemek ötvözésével megkomponált tér különleges kiegészítőjeként készült el egy kollekciónyi szörfdeszka, melyeket Lucia Ribsi (Los Angeles-i fiatal művész) tervezett, és amelyek a bolt megnyitása előtt kerültek piacra.

2-1 2-2

SND Concept Store, Chongqing

Az SND Concept Store számára tervezett légiesen könnyed boltozat megtervezése a 3GATTI nevű design stúdióhoz köthető. A teret teljes mértékig uraló és meghatározó alkotás a fényt is szabályozó üveggyapotból készült. A falakon lefutó részekhez ruhatartó elemeket illesztettek, melyek mögé több helyen fali tükröket helyeztek el. Az építészek így meséltek koncepciójukról: ,,A mennyezet egyértelműen a tér legdominánsabb része; ennek hangsúlyozásához újrahasznosított fa alapanyagot használtunk sík háttérként a padlón és a falakon. Végül pedig a bolt berendezését, a bútorokat egyszerű, kubusos formákként képzeltük el.”

3-1

1-snd-chongqing-store-by-3gatti-architecture-studio-china

The Pool Aoyama, Tokió

A The Pool nevet viselő concept store egy valamikori medence újragondolásának eredményeként jött létre. Egy japán cég, a Nobuo Araki designerei egy, a hetvenes években épült apartmanház földszintjén fedezték fel a különleges adottságokkal rendelkező teret. Elmondásuk szerint arra törekedtek, hogy az eredeti enteriőrt megőrizve hozzanak létre egy olyan teret, amely kellően világos és alkalmas tárgyak kiállítására és bemutatására. Mivel a fényviszonyok, valamint az évtizedek hatásait magukon viselő falak és a padló különösen inspirálóan hatottak rájuk a tervezés során, az eredeti atmoszféra hangulatát igyekeztek megtartani, és a módosításokat, a berendezést is ennek alárendelni.

4-1 4-2

FEIT West Village, New York

A luxus cipőmárka, a FEIT második New York-i üzletének megtervezésére az ausztrál tervezőt, Jordana Maisiet kérte fel. A rétegelt furnérlemezekből álló installáció létrehozása során CNC-technológiával dolgoztak, a létrejött konstrukciót pedig tükrökkel és lLED-fényekkel egészítették ki. Maisie szándéka szerint a kézművesség és az innovatívabb, mechanikusan vezérelt eljárások ötvözésével az egyediség hangsúlyozására törekedtek.

 5-2

5-35-1

Ne-Sense, Taipei

A független tajvani divatmárka, a Ne-Sense a Yun Yih design studiót bízta meg a feladattal, hogy showroomját a kínai filozófia öt eleméből (tűz, víz, föld, fa, fém) inspirálódva tervezze meg. A három testvérből álló tervezőcsapat tagjai így meséltek a projektről: ,,Ami a legjobban lenyűgözi a vásárlóinkat a térben, az a beton belső és a középen elágazó faágak keltette összhatás. Más belső díszítések mint a – Medicom-játék és a vintage elemek – a saját gyűjteményünkből vannak. Ezek személyes tárgyak, amelyek a saját utunkat képviselik.”

6-1 6-2

Heike Store, Hangzhou

Az An Design Company tervei alapján készült el a Heike brand termékeinek otthont adó bolt. A tér alaphangulatának meghatározója a beton struktúra és a teret három oldalról határoló üvegfal. A bolt a harmadik emeleten, egy bútorüzlet felett található, és egy szűk lépcsőről közelíthető meg. Hátulról megvilágított panelek és a tér stílusához illeszkedő lámpák világítják meg a kihelyezett ruhákat. A középen elhelyezett nagy, fekete elem pedig tovább fokozza azt a fény-árnyék játékból adódó izgalmas látványt, ami a tér megnyugtató és hangulatos atmoszféráját meghatározza.

   7-4

7-17-2

Alexander Wang Flagship Store, London

A londoni Alexander Wang-márkabolt terének megálmodója a belga Vincent van Duysen volt, aki koncepciója szerint a márkára jellemző sajátosságokat ellensúlyozta saját alkotói kézjegyével. A háromemeletes luxusbolt enteriőrjében a klasszikus bútordarabok, designelemek mellett a kortárs művészet hatásai is megjelennek. A belső teret meghatározó alapvető építészeti elemekhez – rácsok, gerendák, beépített fülkék – harmonikusan igazodnak a berendezési tárgyak, posztamensek és egyéb bútorok.

8-1 8-3

Acne Studios, Párizs

A párizsi Rue Froissart-on megtalálható bolt belső kialakítását a stockholmi Bozarthfornell Architects stúdió munkatársai tervezték meg. A tér hangulatát a természetes fény bejutását biztosító ablakok helyett beépített fénycsövek és egy nagyobb borostyánkő üveglap határozza meg. A boltot kisebb terekre felosztó elválasztások kreatív elhelyezésével pedig arra törekedtek, hogy egy szabálytalan, tetszés szerint bejárható utat kínáljanak fel az üzletbe belépők számára.

 9-2

9-1

Damir Doma St. Honore, Párizs

Damir Doma párizsi boltjának nyers, mégis elegáns stílusú boltjának belső terét a Melbourne-i March Studio álmodta meg. A különböző anyagok – tükör- és acél elemek, kőlépcső, fapadló – ízléses ötvözésével a márka ethoszához szerettek volna igazodni.

10-1

p1_damir_doma_store_paris_adrien_dirand_yatzer

Forrás és képek: Ignant

Legyél te az első hozzászóló!