Esemény Divat
2022. 09. 07.

10. Budapest Central European Fashion Week


A napokban került megrendezésre immár 10. alkalommal a Budapest Central European Fashion Week, a közép-európai régió központi divateseménye, amelynek az impozáns Szépművészeti Múzeum nyújtott otthont augusztus 29-től szeptember 4-ig.

A divathét során több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeum berkeiben. Több kiegészítő program is megrendezésre került városszerte a divat iránt érdeklődők nagy örömére.

Hazai és regionális tervezők kollekciói is felvonultak a jubileumi divathéten, az összefogás jegyében kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre.

Íme egy kis betekintő néhány márka 2023-as tavaszi/nyári kollekciójába:

AERON

Eszter Áron által alapított AERON célja, hogy a modern nő szemszögéből ötvözze a hagyomány kézművesség időtállóságát a legmodernebb design technológiákkal.

2023-as tavaszi/nyári kollekciójában egy hangulatjavító ruhatárat képzelt el. Emellett az idei szezon kiemelkedő divatkínálatát arra a kérdésre válaszul tervezte, hogy hogyan találjuk meg a nyugalmat a mai életünkben? A márka alapvető neutrális színeinek hátterében a kollekció pozitív hangulata olyan megnyugtató színek bevezetéseként jelenik meg, mint a nyugtató zsálya vagy a Baker-Miller rózsaszín, amely tudományosan megfigyelt, szorongást csökkentő árnyalat. A márka stílusjegyei, mint az A-motívumos csatok, szegecsek és gombok visszatérnek korábbi formákban, illetve nagy hangsúlyt kaptak a kézzel horgolt új bemutató darabok. Következő fejezetként a márka elindít egy első kapszulás ékszercsaládot.

NANUSHKA

A 2006-ban alapított márkát Sándor Sandra álmodta meg. A Nanushka fókuszában a kézművesség, az anyagok és a részletekben rejlik. A Nanushka elegáns, modern ruhatárat épít kreatívan Sándor Sandra felelősségteljes termelés iránti elkötelezettsége révén.

A Nanushka 2023-as tavaszi-nyári kollekciója a művészi kifejezések és filozófiák sokszínűségét testesíti meg. A tökéletlenség szépségének ünneplése mind az anyagokban, mind a sziluettekben megjelenik a kollekcióban. Az Analógia névre keresztelt kollekció az előző szezonban a funkcionális és intuitív design felfedezésének folytatását nyújtja. Elutasítja a nemek, a testalkat és az arányok hagyományos fogalmait - ehelyett a "hibák" frissítő elfogadását kommunikálja a különböző anyagok, az aszimmetrikus sziluettek és a felforgatott minták használatával.

Ebben a szezonban a hasított szegélyek és az aszimmetrikus nyakkivágás révén finom módosítások dominálnak, amelyek kortárs hangulatot kölcsönöznek a terveknek. A hagyományos magyar kézimunka és csipkeverés az örökségről, a kézművességről és végső soron a Nanushka alapvető tervezési értékeiről tanúskodik.

TOMCSANYI

Tomcsányi Dóri 2012-ben alapította márkáját, a TOMCSANYI-t. A kortárs női ruhamárka a magyarság lényegét vizsgálja, és az élet hétköznapi pillanatait és szokatlan aspektusait helyezi reflektorfénybe.

A TOMCSANYI 2023-as tavaszi-nyári kollekciójában a kedvenc formák és régi nyomatok frissen, már továbbfejlesztve térnek vissza, hogy megünnepeljék a márka 10 éves történetét és a kelet-európai gyökerű identitását.

Csíkos bevásárlótáskák, goblinszerű virágok, repülőgépes minták és „Kádár-kockák”. Mind-mind megjelennek a felvonultatott kollekcióban, megidézve a 80-as évek Kelet-Európáját.

A nyomatok túlburjánzó világának finom ellensúlyaként klasszikus szabásvonalak, letisztult szabások formálják a könnyed és minimál sziluetteket. Ebben a szezonban a kollekciót olyan sokoldalú kiegészítők is kiegészítik, mint a strandtáskák, amelyek napozás közben párnává alakíthatók.

THE FOUR

A THEFOUR divatmárka tervezői, Anett és Marci egyetemi éveik óta barátok és munkatársak. Személyiségük jobban nem is különbözhetne, de épp ez a különbözőség adja a brand dinamikáját. 

Marci számára az öltözködés egy szórakoztató módja az önkifejezésnek, míg Anett inkább egy megoldandó problémaként tekint rá.

Kettejük közül Anett a lazább karakter, Marci pedig az elegánsabb, társasági vonalat hozza. A tervezési folyamat során Marci a bevállalósabb, Anett a visszafogottabb megoldásokat kedveli. Anett a befoglaló formákra koncentrál, míg Marci rendkívüli figyelmet fektet a részletekre. 

Kettejük folyamatos párbeszéde tereli közös mederbe ellentétes energiáikat: ebből a dialógusból születnek a rendíthetetlen nőkre tervezett ruhák és táskák.

DAIGE

Tóth Melinda 2013-ban alapította a márkát leginkább kalandvágyó, kíváncsi, nyitott nők számára, akik készek felfedezni a világot és megmutatni magukat.

Az inspirációt Melinda a természetből és a kultúrából meríti. Minden egyes DAIGE kollekció mellé egy izgalmas és kevéssé ismert témát rendel, melyek egy-egy színes univerzumként élnek tovább a DAIGE világában.

A 2023-as tavaszi-nyári DAIGE kollekció Joaquín Sorolla spanyol festőművész előtt tiszteleg, aki a táj ábrázolásának mestere. Spanyolország tengerpartjait és eldugott kertjeit ábrázoló alkotásai a fényképekhez hasonlóan pillanatokat rögzítenek, a nyári hőség örökkévalóságának érzését közvetítik.

Kedvenc rózsaszín, fehér és megannyi pasztell árnyalata a legújabb DAIGE ruhákon is visszaköszönnek, ahogyan a játékos virágábrázolásai is visszaköszönnek az egyedi printeken. A lenge muszlinruhák, a frissességet tükröző taft darabok és az időtlen szépségű, ropogós fehér madeira felsők és kisruhák alkotják a kollekció lelkét. Ahogyan a márkától az már megszokott, egyszerre találkozunk a kollekcióban hétköznapi és alkalmi viseletekkel, statement és alapdarabokkal, a kombinációk végtelen lehetőségével.

VIRAG KERENYI

Virág ruháit a gazdag díszítések és a rengeteg aprólékos részleteken kívül a merészség és figyelemfelkeltés jellemzi. Szereti feszegetni a komfórtzónák határait, ruhái látványosak, önkifejezők. Minden egyes darabban benne van az alkotás és elmélyülés öröme.

A 2023-as tavaszi-nyári kollekciójában is arra törekedett, hogy valami újat, látványosat és szokatlant alkosson. Ami nálam mindig vezérfonal az maga az alkotás, miközben készítek-jönnek az újabb és újabb ötletek és kibontakozik a kollekció. Hímzés, részletgazdag díszítések és játékosság az, ami végig vezet minket idén is, remélvén, hogy a nézők átérzik a varázslatot, amit én alkotás közben- nyilatkozta a márka alapítója.

KATA SZEGEDI

A 2009-ben Szegedi Kata által alapított divatmárka az egyik legmeghatározóbb brandnek számít a kortárs magyar piacon. Benus Dániel rendkívül fontos szerepet tölt be a márka fejlődésében, 2015 óta teljeskörű tagja a csapatnak.

A kontrasztok szeretete minden egyes darabon tükröződik, a sziluettekkel, formákkal, textúrákkal és színekkel való sok kísérletezés eklektikus, vizuális statementet teremt. A kortárs művészetből, az ifjúsági kultúrából és a városi életstílusból merített inspirációt a szabásvonalra és az egyedi fejlesztésű anyagok használatára helyezett hangsúlyokkal kombinálja.

A 2023-as tavaszi-nyári kollekcióban a tervezők, Kata és Dániel viselhető kollázsokat és a következő szezon vágyainak tárgyát alkották meg. A Roads kollekció teret enged az újrahasznpsított farmeranyagnak, áttetsző selyem, poplin és organikus pamut keveredik flitteres textúrákkal, érdekes árnyékfényjátékot adva a kollekciónak.

A vonalakat és a színkombinációkat a 90-es évek denim korszaka ihlette a világos és középkék farmerek keverednek egymással, tükrözve a Roads kivágott koncepcióját, amelyet a márka 2009-ben indított el.

Újra mozgó szobrokat hoztak létre, az statement rétegezéssel, a kivágásokkal, és a fehér, égszínkék, királykék és fekete színek széles skálájával, OBJECTS OF DESIRE.

ZSIGMOND

Zsigmond Dóra márkája "Lélegezd be a múltat, lélegezd ki a jövőt" mottóval a ZSIGMOND a gyors divat előtti ruhakészítés kortárs adaptációja. A néptáncért rajongó Dóra tervező már fiatalon elmerült a magyar folklór világában. Az évek során a hagyományos viseletek iránti rajongása mélységes tiszteletté nőtte ki magát, és 21 éves korára küldetésévé vált, hogy megtalálja a módját, hogyan őrizheti meg örökségét a mai rohanó világban.

A KUDUS nevű 2023 tavaszi-nyári kollekciót a magyarországi Moha falu rituáléi ihlették, ahol az utcákon alig több mint száz ház áll. A felvonultatott kollekció a rituálék során életre keltett figurákat idézi, és a falusi hagyományok előtt tiszteleg, amelyek összekötik az embereket, az idegeneket éppúgy, mint a barátokat.

A kollekció színei a termékenységet és bőséget hivatott ünnepeket idézik a háztartásokban. A szurokfekete kormot a zúzmarás őszibarack és a pattogó egres zöldje ellensúlyozza: a termékeny talajon termett érett gyümölcsök buja árnyalatai. A karneválban életre keltett karaktereket a kollekció Dimén Áron tetoválóművész és képzőművész által tervezett nyomatok ábrázolják.

A százéves, újrahasznosított anyagokból készült REMADE limitált kollekció új fazonokkal, például pulóverekkel, mellényekkel, ingekkel és rövidnadrágokkal bővül. A hulladékmentes REMADE kalapok kézzel készülnek a magyarországi Vecsei Millinery-vel együttműködve.

DARJA DONEZZ

A Darja Donezz női ruhamárka 2015-ben alakult. Az ötlet, hogy saját ruhakollekciót indítson, már kora gyermekkorában felmerült. A naiv és romantikus álmok erőforrássá váltak a fiatal tervező számára; és alakították Darja Donezz jellegzetes stílusának szentimentalizmusát, légiességét és melankóliáját.

Az új Darja Donezz 2023-as tavaszi-nyári kollekciót részben az antik legendák és az ókori görög mitológia kiemelkedő női alakjai ihlették. Megjelennek a látványos hímzések és művészi nyomatok. A színpaletta arisztokratikusan nemes: fekete, homok és gyöngyház árnyalatok, poros kék, tinta. A kollekció kulcsdarabjai a nőies ruhák, egymáshoz illő, folyékony felsőkből és szoknyákból álló szettek, jellegzetes öltönyök.

 

 

Fotók: BCEFW 2022


Pscreative 27e579d1

HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.

Rólunk