Olaszdivat borito2
Divat
2023. 02. 21.

6 olasz feltörekvő divattervező, akikről érdemes tudnod


Milánó a világ egyik divat fővárosa. A stílus és a kifinomultság epicentruma, a Milánói Divathét az olasz divatszíntér legjobbjait képviseli, ahol a világ legnagyobb luxusházai tartanak bemutatókat kollekcióik prezentálására.

Ebben a cikkben elhoztunk nektek pár igen különleges olasz divattervezőt, akikről ha eddig nem hallottál, a jövőben biztosan fogsz!
 

Luca Magliano "nem akar a szabályok szerint játszani". 

Az olasz divattervező azzal a céllal indította el saját projektjét, hogy az olasz férfi ruhatár alapvető ruhadarabjait kérdőjelezze meg, olyan darabokat alkotva, amelyek menők, aktuálisak és amelyekhez a mozit és az irodalmat használja fő inspirációként.

A divat iránti szenvedélye azonban már jóval azelőtt megvolt benne, hogy létrehozta volna márkáját. Minden lépésnek, amit megtett - és azoknak is, amelyeket továbbra is megtesz - ugyanaz volt a forrása: a tudatosság és szenvedély.

https://magliano.website/

Olaszd1

Giorgiandreazza - Az önkifejezés és a nemi semlegesség büszke hírnöke.

Giorgia Andreazza 2019-ben alapította meg Giorgandreazza márkáját, mindössze egy évvel azután, hogy a milánói NABA divattervező szakán végzett. Giorgia gyorsan nevet szerzett magának drámai, expresszionista és erőteljes stílusával, amellyel a fiatal művészek feltörekvő generációját szólítja meg. 

A szuper textúrákkal és vágásokkal tarkított anyaghasználat Giorgia sajátos üzenetét hirdetik. 

Míg az extra szövet választások, mint a high-tech, víztaszító, hibrid és golyóálló anyagok meghatározzák Giorgia ruháinak jellegét, addig androgün látásmódja a struktúrákkal és bomlásokkal való kísérletezés az, ami megnyitja ruháit minden entitás számára. Giorgiandreazzánál nincsenek határok, nincsenek szabályok, hanem érdekes textúrák és energiák. 
 

Olasud2


Az emberi identitásról sem feledkezik meg, és olyan gondolatokat fogalmaz meg, amelyek szerint a divatot eszközként lehet használni önmagunk elrejtésére, egy "héjként", amely körülveszi valódi énünket. 

Giorgia, aki mindig hűséges kreatív belső világához, művészi jövőt képzel el a márkája számára. Több fenntarthatóság, önismeret, növekedés és együttműködés a zenei művészekkel és a jelmeztervezőkkel lesznek a következő lépések, amelyek a ragyogó fiatal művész útját fogják jellemezni.

https://giorgiandreazza.com/

A Salvatore Vignola esztétikája a mindennapi élet ruháinak koncepcióit alakítja át, a női testet tartva az alkotások középpontjában. 

A márka igazi vezérelvei a Made in Italy iránti hűség és a környezetvédelem, ezért a beszállítóknak mind olaszországi tanúsítvánnyal kell rendelkezniük. 

Salvatore Vignola kreációit a dualizmus ihlette, amely ellentétes világok elemeit tartalmazza: a férfi és a nő kecses-, vagy rendkívül szigorú ruhákban él újra, a színpaletta pedig gyakran kontrasztos színekkel vagy épp egymást kiegészítő színekkel jelenik meg ugyanabban a kollekcióban. A női ruhatár olyan ikonikus elemei, mint a miniszoknyák és a fűzők, újra értelmeződnek, nem feledkezve meg a férfi ruhákra való utalásokról sem, amelyeket egy feminista látásmód szerint tervez és alakít át. 

A szenvedélyes kutatás, a kreatív inspiráció és az esztétikai érzékenység közötti összhang egy rendkívüli és elegáns stílust hoz létre, amely egyfajta izgalmat nyújt a mindennapi élethez, és személyes figyelmet szentel a fontos társadalmi kérdéseknek.

https://www.salvatorevignola.com/
 

Olaszd3

A Fantabody a női testet ünnepli. 

A testet, amely felett túl gyakran ítélkezünk, és amely legyőzhetetlen erővé válhat.

Carolina Amoretti, a márka alapítója számára éppen a hibáknak ítélt dolgok tesznek minket egyedivé, széppé és különösen szexivé.

A 2015-ben indult Fantabody egy sportos szabású márka, amely mindenekelőtt fiatalos arculatáról és body positivity-járól ismert.

A márka tervezőjének és alapítójának stílusválasztásait a magánélet és a korábbi tanulmányok befolyásolják. A Liguriában nevelkedett Carolina imádja a tengert, és mivel korábban balett-táncos volt, szenvedélye a hiper-nőies trikók, ezért használnak például technikai anyagokat az úszáshoz és a tánchoz.

Olaszd4

A 80-as évek egy másik fő inspirációs forrása, a ruhadarabok élénk formái és színei is ezt bizonyítják.

A márka a befogadást támogatja mindenféle diszkrimináció ellen, és szembesít minket a tények valóságával: a szépség egy olyan tulajdonság, amely bennünk van, és senkit sem szabad megítélni a fizikai megjelenése miatt.

A Fantabody a megközelítésének köszönhetően nagy utat járt be, és olyan nagy dívák viselték, mint Dua Lipa, Rita Ora és Kylie Jenner.

(fun fact: 2022-ben Salvatore Vignola és a Fantabody létrehozták a "SHOW OFF" kapszulakollekciót, amely a milánói underground klubélet “himnusza”.)

https://fantabody.com/?v=78533df0a516
 

Az Arcosanti márkát két szóval tudnánk jellemezni: elegáns és avantgárd.

Az Arcosanti 2017-ben született, a nevét az arizonai (Egyesült Államok) kísérleti városra utalva kapta, amelyet az építész, Paolo Soleri tervezett, és amely a legelső kollekciónak a nevét adta. Soleri egy olyan helyet képzelt el, ahol az építészet és az természet keveredhet, és amely lépést tud tartani a korszellemmel.

Ez a dizájn és megközelítés teljes mértékben látható az Arcosanti cipőkben. Innovatív formák, sarkak és anyagok, kifinomult és extravagáns csavarral. 

Az olasz márka számos olyan terméket kínál, amelyek nem mennek ki a divatból egyetlen szezonnal.  Ez a divat jövője: minőség, innováció, szórakozás és környezettudatosság!

A fenntarthatóság a márka egyik kulcspontja, egy valódi érték, amely az igazi bőr használatán, az újrahasznosított anyagokon és a hosszú élettartamú termékeken alapul; rövid kollekció létrehozása, sok átvétellel.

https://arcosanti.it/

PS Magazin képek


6. DROMe

A Drome egyszerű módot kínál arra, hogy a lehető legjobban nézzünk ki, mindig a divat pulzusán tartva az ujját.

Rosati a divat világában nőtt fel - édesapja, Ferrero Rosati a családi bőrgyárat vezette, amely olyan luxusmárkáknak gyártott bőrt, mint a Prada, a Jil Sander és a Gucci. Így amikor Rosati számára eljött az idő, hogy pályát válasszon, kézenfekvő volt, hogy a divattervezés felé vegye az irányt. 

Rosati számára a tervezési folyamat nem csupán az anyagok és színek összehasonlítását jelenti, hanem több láthatatlan réteg összeolvasztását, a kép által közvetített érzéseket, egy érzelmet, egy hely hangulatát. Az eredmény nem csupán egy termék, hanem egy költői vízió, amely újraértelmezi a klasszikusok fogalmát, a felhasznált anyagok iránti lankadatlan szenvedéllyel és az olaszországi gyártás luxusminőségével. 

Olaszd6

Minden egyes ruha-, kiegészítő- és cipőkollekciót Firenzében, a központban készítenek és gyártanak.

Egy évtizeddel ezelőtti kezdete óta a DROMe megnyitotta első zászlóshajó üzletét Milánóban, és a vajpuha bőrből készült megjelenéseknek komoly hírességeket köszönhetünk: Ariana Grande, Cardi B, Priyanka Chopra, Janelle Monae, Kourtney Kardashian és még sokan másokon látták a DROMe-t viselni.

https://www.drome.it/


Pscreative 27e579d1

HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.

Rólunk

Referenciák