Balenciaga divatbemutató az angyalok városában
Kim Kardashian, Lil Wayne és Nicole Kidman az első Los Angeles utcai Balenciaga bemutatón
Nemrégiben a Balenciaga divatbemutatói olyan globális témákat jártak körül, mint a háború, menekültválságok, éghajlati apokalipszis és vállalati kapzsiság. Ezek a bemutatók szembesítették a nézőket a valóság tragédiáival, ahol copfos raverek és gimp-maszkos modellek mesterséges hóviharban sétáltak. Demna, a Balenciaga kreatív igazgatója, azonban nemcsak a szokatlan témaválasztás miatt vált világhírűvé, hanem lenyűgöző sziluettjeivel is, melyek túlméretezett szabásvonalakkal, elegáns ruhákkal és hatalmas tornacipőkkel operáltak.
A legutóbbi, Los Angeles-i Balenciaga Pre-Fall 2024 bemutató azonban egy teljesen új irányt vett, a szépség témakörével foglalkozva. A Hancock Park pálmafákkal szegélyezett utcáján a kollekció egyedülálló módon mutatta be az amerikai élet ideális verzióját. A showt egy iPhone-ot szorongató, tornanadrágos modell nyitotta, és Demna szándéka nem csupán cinikus szépségidealizmus volt. A tervező szerint az esemény azt a hatást tükrözte, amit Los Angeles gyakorolt rá tinédzserként, és ahol a filmek, zene és kulturális inspirációk formálták divatreferenciáit.
Az egész kulturális fejlődésem tinédzserként kezdődött, amikor a posztszovjet vákuumban nőttem fel, tényleg innen jött: filmek, zene, minden, amit magamba szívtam, ami később a divatreferenciáimmá kezdett válni
A bemutatón a modellek sokféle stílusban vonultak fel, kezdve könnyed sportruházattól az extravagáns vörös szőnyeges ruhákig. A kollekció inspirációját a Los Angeles-i hétköznapi életből merítette, ahol a luxus és hétköznapiság összefonódik. A vendégek között számos híresség tűnt fel, Balenciaga-ruhákba öltözve, amelyek látszólag Demna által megalkotott luxusnormákat követnek.
A modellek lábán az Alaska csizma és a 10XL sneaker szerepelt, mindkettő különleges dizájnban, jellemzően a márka stílusát tükrözve. A férfiak esetében a klasszikus fekete öltönyt az ing nélküli stílus váltotta fel, amit Demna az öltöny dátumozására szánt innovációnak nevezett.
A bemutató végén couture minőségű vörös szőnyeges ruhák kaptak helyet, valószínűleg Nicole Kidman, a Balenciaga új nagykövete számára tervezve. A show számos híresség megjelenésével zárult, köztük Cardi B, aki egy kifinomult kobaltkabátban sétált a kifutón.
A kollekcióval Demna azt sugallja, hogy ezek a ruhák nem csupán a megjelenésedet változtatják meg, hanem az életedet is átformálhatják. Legyél híresség azzal, hogy úgy öltözöl, mint egy másik híresség. Ez a legnagyobb amerikai álom.
Forrás: gq.com
HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.