Budapest Central European Fashion Week 2023
A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) 2023. augusztus 28. és szeptember 3. között immár 12. alkalommal került megrendezésre Budapesten a Millenáris Parkban. Idén is részt vettünk az eseménysorozaton, így megcsodálhattuk a hazai és régiós tervezők 2024-es tavaszi/nyári kollekcióit.
A BCEFW alapvető célja, hogy elősegítse a közép-európai divatvilág szereplőinek nemzetközi kapcsolatait, fejlődését és növelje népszerűségüket. Az eseményen jelen lévő nemzetközi média, köztük a lengyel Vogue, és Elle, a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz L’Officiel és Vogue Italia képviselői, tovább fokozták a hazai divathét globális fontosságát.
TOMCSANYI
TOMCSANYI 2024-es tavaszi/nyári kollekciójának középpontjában az ikonikus "Miskakancsó" áll, a magyar identitás szimbólumaként, kreatívan értelmezi újra a hagyományos és a kortárs dizájnt. A fő inspirációt a kancsó díszítésében a bölcsességet és hosszú életet szimbolizáló kígyó szolgálta. A kézzel rajzolt, aprólékos minták és motívumok, köztük a kígyó és a virágok, művészien tükrözik a Miskakancsó gazdag örökségét, a kulturális ikon lényegét. Dóri, a TOMCSANYI tervezője könnyen variálható sziluettekkel kortárs nyári ruhatárat vonultatott fel a kifutón. A hosszú és túlméretezett sziluettek mellett fürdőruhákat és sálakat is megcsodálhattunk. Merész és élénk színek uralkodnak a színpalettán, eltérve a hagyományos Miskakancsó visszafogott árnyalataitól.
VIRAG KERENYI
Virág szereti feszegetni a komfortzóna határait, így ruhái önkifejezőek és látványosak. Jellemző rá a részletek iránti figyelem és merészség ruhái gazdagon díszítettek. Ez szemmel látható volt a BCEFW-en bemutatott 2024-es tavaszi/nyári kollekciójánál is. Minden egyes darab egy külön történetet mesélt el. A kollekciót arany és fémes árnyalatok jellemzik, hatalmas és látványos fejdíszek mellett a kis és nagy méretű táskákon továbbra is felfigyelhetünk a védjegynek számítő szegecsekre, éles geometriai vonalakra.
KATA SZEGEDI
A budapesti márka a modern és innovatív design megtestesítője, kifejezetten városi egyéneknek tervezve, akik értékelik az eredetiséget. Kollekcióikban Kata és Dani ügyesen ötvözik a streetwear hatásokat a magyar érzékenységgel és a globális motívumokkal, létrehozva egy játékos és friss esztétikát, ami megörökíti a 21. századi ember szellemét.
A 2024-es tavaszi/nyári kollekcióban Kata Szegedi a saját Roads textúrájuk fejlesztésére összpontosít, és egy farmerközpontú kollekciót hozott létre. Az utcai viselet keveredik a kézművességgel, és az eredmény egy olyan viselhető sorozat, amiben az építészeti sziluettek dominálnak. Ahogyan az elmúlt szezonokban, a fő inspirációt a kortárs művészet és zene, az utcai viselet kultúrája, és a használt, újrahasznosított anyagok alkotják. Ez a kollekció közelebb kerül a mindennapi viselethez, egy kis csavarral a szabásban, ami könnyen kombinálható a márka alapdarabjaival, például kapucnis pulóverekkel és blézerekkel.
ZSIGMOND
A "Inhale the past, exhale the future" mottóval a ZSIGMOND a fenntarthatóságot hangsúlyozza, és a fast fashion ruhakészítés modern újraértelmezését képviseli, ami meghatározza a márka teljes gyártási folyamatát. Minden ruhadarab környezetbarát és etikus módon készül Magyarországon, örökölt kézműves technikák alkalmazásával, olyan organikus és újrahasznosított anyagok felhasználásával, amiket átlátható, minősített európai gyártóktól vásárolnak. A REMADE sorozat pedig 50-100 éves anyagokat hasznosít újra, így folytatva a 21. századi múlt örökségét.
A 2024-es tavaszi/nyári kollekció, a SECOND NATURE az anyagok felfedezéséről szól. Minden sziluett azt a célt szolgálja, hogy kiemelje az egyes anyagok sajátos jellemzőit. Amikor végignézünk ezeken a ruhákon, olyan érzésünk támad, mintha a természetben sétálnánk. A színek - fekete, bézs, zöld, éjfélkék, és fehér - tükrözik a természet változó szépségét. Míg ruhák mozgásai és textúrák mintha a fa kérgét vagy leveleket idéznének meg, míg a fényes anyagok meg a napsütötte rovarok szárnyára emlékeztet.
GUDU
A GUDU által tervezett darabban megtalálható a színházi előadás és az öltözék konstrukciójához való precíz hozzáállás. A GUDU csapata igazi új generációs tervezőkből áll, akik bátor stíluskomibániókat és az avantgárd szubkulturális elemeket ötvözik.
Az új tavaszi/nyári kollekcióban az ukrán GUDU márka tovább meséli történetét egy erős nőről, aki maga szabja a szabályokat. A főszerepet a vágásokkal való kísérletezés tölti be, melyek segítenek kiemelni az egyediséget. A megszokott darabok új megközelítése, mint a motoros dzseki átváltoztatása egy korzetté, vagy dupla nadrágok, melyek lenyűgözőek a mozgásban, jellemzik ezt a kollekciót. Minden egyes darab a korábbiak logikus folytatása, ami könnyen beilleszthető bárki meglévő gardróbjába.
MERO
Merő Péter, 10 éves berlini balett balett táncos múltja során, elhivatott munkájának köszönhetően vált sikeres divattervezővé mind a hazai, mind pedig a nemzetközi piacon. A színház varrodájában eltöltött évei során megtalálta szenvedélyét a divattervezésben, ahol megfigyelte a szakma finomságait és kézzel készített haute couture darabok készítésének fortélyait saját márkája, a MERO számára, amit ikertestvérével, Merő Biankával álmodott meg 2014-ben.
A MERO szándékosan nem követi a trendeket. Hisznek a klasszikus és maradandó darabokban, ugyanakkor gyakran extravagáns, erőteljes drámai érintéssel fűszerezik a sziluetteket. A márka fontos sarokköve az ideális női, aki érzéki, törékeny és intelligens, de ugyanakkor erőt és magabiztosságot sugároz.
A legújabb 2024-es tavaszi/nyári kollekció az ‘Endless Vacation’ nevet viseli. A ruhák a 60-as évek nosztalgikus és felszabadult hangulatát adják vissza a régi fotók telítetlen színei felhasználásával. A sziluettekben a napsütötte riviéra kifinomult és lezser eleganciája keveredik a szexi és merész éjszakai pezsgéssel. Ez még izgalmasabbá teszi a MERO márkára jellemző klasszikus sziluetteket.
SAGIO
A SAGIO, egy prémium európai márka, ami az intellektuális nőiességre helyezi a hangsúlyt. A szépség és kényelem iránti szeretetből kizárólag természetes, magas minőségű, olasz anyagokból készítenek ruhákat. Éppen ezért a SAGIO azoknak szól, akik a legjobb prémium és luxus darabokat szeretnék viselni, ugyanakkor nem szeretnének egy vagyont költeni rá.
Alexander Sagio, a SAGIO tervezője a pályafutása során a Kelet és Nyugat közötti színtereken sokszínű és multikulturális tervező. Fiatal kora óta szerelmes Firenzébe és Budapestbe. Számára ennek a két egyedi városnak az életébe való elmerülést a legboldogabb alkotói tevékenységnek. A márka kollekciói bemutatják a világ különböző részeiről származó vonalakat, textúrákat, színeket és élményeket, melyeket személyes érzelmi kötődéseket tükröznek.
A SAGIO bemutatta saját prémium női ruházati kollekcióját a 2023-as tavaszi-nyári szezonra, melyben az egyedülálló termékek teljesen természetes olasz szövetekből készültek. Az alap szövetek a selyem, pamut, viszkóz és kasmír. A kollekció magába foglalja a neoklasszikus sziluettek hagyományának interpretációját és a világ leghangsúlyosabb színeinek - fekete és fehér - használatát. Így egy olyan kollekció jött létre, amiben egyben elegáns, de vonzó, és letisztult, de különleges.
THEFOUR
A THEFOUR márka tervezői, Anett és Marci, bár eltérő háttérrel rendelkeznek, de hasonló multikulturális látásmóddal alkotnak, és munkáik mindig a mai valóság kihívásaira reflektálnak, elegáns szabásukkal könnyű viselhetőséget kombinálva.
A THEFOUR 2024-es tavaszi-nyári kollekciója alap sziluettje a 20. század végi túlméretezett denevér kabátok előtt tiszteleg. Az “ORIGIN”, amely az alapvető inspirációként szolgál a kollekcióhoz, értelmezhető a textíliák eredeteként, és a ruhák elkészítésének személyes folyamataként.
Ebben a szezonban Anett és Marci lenyűgöző kalandba kezdtek, az alkotás szépségét ünnepelve. Limitált kiadású patchwork ruháikban afrikai nyomatok és ghánai szőttek találkoznak a sváb selyemdamasztból származó anyagokkal, továbbá olasz, francia, marokkói, thai és magyar fel nem használt anyagok is megtalálhatók az így létrejöttek mesterművek kulturális sokszínűséget előtt hódolnak.
Fotók: HFDA / The Sparkle Content
HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.