3 kep
Interjú
2022. 11. 18.

Hatóanyagokban gazdag növényi termékek és egy inspiráló közösség – interjú Axente Vanessával


Az Essa termékei az egészséges életmód kedvelőinek készültek és segítenek egy kiegyensúlyozott napi rutin kialakításában. Az Axente Vanessa által megálmodott növényi alapú táplálékkiegészítők vitaminokkal, és értékes mikrotápanyagokkal vannak dúsítva, a maximális hatás elérése érdekében. Az Essa jelenleg három terméket, egy magas hatóanyagtartalmú kollagént, egy vegán proteint és immunerősítő vitaminokat forgalmaz, melyek azért lettek kifejlesztve, hogy elősegítsék a belülről fakadó ragyogást a mindennapok során.

1 kep
Hogyan jött az ötlet, hogy elindítsd a saját márkádat?

Mindig is szerettem volna egy saját márkát indítani, elsősorban mint kihívás saját magamnak, illetve fontos volt számomra, hogy másoknak is átadjak valamit, amiben hiszek és ami az életemnek a része, úgyhogy ennek a kettőnek a kombinációja eredményezte. Az, hogy magát az Essa-t, vagyis táplálékkiegészítőkkel foglalkozó céget indítok el, pedig onnan jött, hogy engem mindig is érdekelt az egészséges életmód, ez az életemnek, a mindennapjaimnak a része. Miután nagyon sokat gondolkoztam, hogy tényleg mi is az, amit pontosan szeretnék, jött az ihlet, hogy korábban mindig külföldről hoztam haza ezeket a termékeket, mint például a fehérjéket vagy a vitaminokat. Emellett a húgom is gyakran kérdezte, hogy tudok-e Ausztráliából hozni egy ilyen, vagy olyan vitamint, és akkor persze mindig mondtam, hogy igen, de felmerült bennem a kérdés, hogy miért mindig ilyen messziről szerezzük be ezeket a termékeket? Itthon láttam ebből a hiányt, amit ki szerettem volna tölteni és az én igényeimnek megfelelően ilyen termékeket létrehozni, kialakítani.

2 kep
Milyen nehézségekkel szembesültél és mi az, ami a legnagyobb örömet nyújtja neked azáltal, hogy csináltál egy saját céget?

Számos nehézséggel szembesültem, egy saját márkát elindítani sokkal nehezebb, mint gondolnánk. Még jelenleg is napi szinten adódnak különféle nehézségek, ezeket sorolni tudnám. Ennek ellenére örömöt lelek abban, hogy kihívások elé állítom magamat és megoldom a felmerülő problémákat, szóval a nehézségek és örömök mondhatni kiegészítik egymást.

A modellkedésből adódóan folyamatosan emberekkel vagyok körülvéve, tehát jó vagyok abban, hogy megtaláljam a közös hangot, jól kijöjjek velük, viszont ami az egyik legnehezebb, hogy most először kell menedzselnem embereket. Ez a rész még néha nehézségeket okoz, de élvezem, hogy folyamatosan fejlődök, és ha visszanézek, látom mennyit haladtam előre a márkával és személyes a fejlődéssel egyaránt.

Hogyan jellemeznéd a célcsoportotokat, milyen az ideális Essa vásárló?

 Elsősorban nőket célzunk meg termékeinkkel, ezt majd szeretnénk bővíteni, de jelenleg az ideális Essa vásárló egy modern, nyitott gondolkodású nő, aki fejlődni szeretne, hogy jobbá tegye a mindennapjait és fókuszál a saját maga egészségére és jóllétére. 

3 kep
Milyen szerepe van nálatok a márkaépítésnél a közösségi médiának, illetve a te már meglévő platformodnak?

Kulcsfontosságú szerepe van, ez nem titok. Az, hogy nekem van egy saját közösségi média platformom nagyon sokat segít és előnynek mondható, emellett pedig szerintem még a kapcsolatrendszer is rendkívül fontos. Ezek nélkül sokkal nehezebb lenne elindulni.  A mi korosztályunk a közösségi média alapján hozza meg a döntéseit abban, hogy mit vásárol, mit szeretne kipróbálni, mit fogyaszt, tehát manapság enélkül elindítani egy márkát szinte lehetetlen.

Van valamilyen márka, vagy személy, akire felnézel és követendő példának tartod?

Szerencsére rengetegen vannak, akikre felnézek, például saját barátnőim, akik vállalkoznak. Ugyan még mindig kevesebben vannak a női vállalkozók, de egyre több céget lehet látni a világban mindenhol, melyet nők indítanak. Ha egy személyt ki kellene emelnem az Sara Blakely, a Spanx alapítója. Az ő sztorija nagyon érdekes számomra, hallgattam a podcast-ját is és Instagramon is követem, annyira szuper személyiség, nekem ő a példakép.

4 kep
Mit ajánlasz azoknak, akik úgy érzik nehéz a self care-t bevezetni a mindennapjaikba? Milyen apróságok vannak, amik segítenek elindulni az egészséges életmód felé?

Szerintem ez mindannyiunknak nehéz, nekem is vannak olyan napok, amikor ez a fontossági sorrendben hátrébb kerül. A legkönnyebben elkezdeni bevezetni szerintem úgy lehet, hogy olyan dolgokat találunk, amiket élvezünk és szeretünk. Ez nagyon fontos, mert amikor csak azért is kipróbálunk valamit, de nem hiszünk benne, vagy nem is tudunk hozzá kapcsolódni, akkor ez soha nem fog hosszútávon működni.

 Amit még szoktam ajánlani, hogy kicsit tegyük le az elektronikai eszközöket és hogy reggel szánjunk időt magunkra, ne öt percet hagyjunk arra, hogy elkészüljünk, mert akkor egy rohanás és stressz az egész. Én olyan személyiség vagyok, hogy szeretek inkább egy kicsit korábban felkelni és nem a telefonommal indítani a napomat, hanem nyugodtan iszom meg a kávémat és kis apróságokra időt szánok, mert ezeket élvezem és innen lehet folyamatosan építeni. 

Ehhez kapcsolódóan szerinted, hogyan lehet egy kiegyensúlyozott, egészséges életmódot fenntartani és kitartani mellette?

 Itt is ugye nagyon fontos, amiről az előbb beszéltünk, hogy olyan dolgokat csinálunk, amiket élvezünk, illetve nem szabad nagy célokat kitűzni. Ugyan szerencsés vagyok genetikailag is, de emellett természetesen oda is figyelek, hogy mennyit sportolok, vagy hogy mit eszek, viszont azt meg kell említeni, hogy egyáltalán nem szeretem a diéta szót. Hiszek abban, hogy mindent lehet mértékkel, de ez csak egy példa célok kitűzéséről. Egy másik pedig, hogy ha valaki elkezd futni, nem azt kell mondani, hogy le szeretnék futni egy maratont, hanem azzal indítunk, hogy ma lefutok egy kilométert, vagy 500 métert. A lényeg, hogy kicsi és reális, megvalósítható terveket tűzzünk ki, amik mellett ki lehet tartani, mert a legtöbb dolog ott vérzik el, hogy lehetetlen célokat tűzünk ki.

5 kep
A termékcsalád mellett egy összetartó közösség kiépítése is fontos része a márkátoknak. Mik azok a programok, eszközök, amivel egy ilyen közösséget kiépítetek?

Elsősorban a közösségi média segítségével szeretnénk ezt elérni, tehát szeretnénk live beszélgetéseket készíteni Instagramon különböző emberekkel. A márkánk az egészségről szól és a belülről fakadó jóllétről, szépségről. Ehhez kapcsolódóan szeretnénk szakértőkkel beszélgetni, akár pszichológus, akár személyi edző, dietetikus, vagy sportoló, tehát különböző embereket szeretnénk meghívni, és egy beszélgetést elkezdeni. Edzésprogramokat is szeretnénk és podcastet is, illetve a közeljövőben személyes megjelenésekre és programokra is gondoltunk, folyamatosan dolgozunk a különböző ötleteken.

A mi termékeink ugye vitamin, fehérje és kollagén, ezekkel a termékekkel hozzá tudsz adni a mindennapi egészségedhez, de ennél többről szól ez. Tömheted magad termékekkel, hogyha mondjuk nem érzed jól magad mentálisan, vagy ha nem érzed jól magad a bőrödben. Az Essa-nál pont ez a fontos, hogy mi nem azt akarjuk megmondani, hogy neked mit kell csinálnod, vagy hogyan kell kinézned, hanem mi segíteni szeretnénk abban, hogy te hogyan érezd jól magad. Mi a termékeinkkel ezen segítünk, de nem csak a termékről szól, hanem ez több annál. Egy életmód és egy látásmód. Ez nagyon fontos szerintem. Most már, hogyha egy márka vagy, és csak egy terméket árulsz, de nincs mögötte semmi, az nem működik. A vásárlónak fontos szerintem, hogy mi áll egy márka mögött, mi az, amit képviselnek.  
 

Milyen irányba szeretnétek, hogy haladjon az Essa world, mik a tervek a jövőre nézve?

Természetesen szeretnénk minél nagyobbra nőni és minél több vásárlót a márkánknak tudni. A következő irány, hogy ne csak Magyarország legyen a célcsoportunk, hanem növekedni tervezünk, elsősorban Közép- és Kelet-Európában. Termékek szempontjából is majd bővülni szeretnénk a már meglévő kategóriákon belül is, illetve további termékekkel. Tesztelgetjük, hogy a meglévő termékek közül, mi iránt van a legnagyobb érdeklődés, szóval nagyon érdekes és izgalmas és dolgozunk az Essa 2023-as tervein. 

 

Szöveg: Lóránth Lili
Fotó kreditek: essaworld.com

interju
essa

pscreative.27e579d1

HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.

Rólunk

Portfolió