Thefour cover
Divat Interjú
2023. 02. 20.

A THEFOUR tervezőpárosával beszélgettünk


Anett és Marci – a tervezőpáros, akik a THEFOUR márka mögött állnak. Egyetemi éveik óta barátok és munkatársak. Személyiségük jobban nem is különbözhetne, de épp ez a különbözőség adja a brand dinamikáját. Marci számára az öltözködés egy szórakoztató módja az önkifejezésnek, míg Anett inkább egy megoldandó problémaként tekint rá.
A 23/24-es őszi-téli kollekció textíliái különböző eredetű elemeket ötvöznek, hogy merész, multikulturális ruhákat hozzanak létre. A tervezők különböző anyagokat használtak, például: afrikai nyomatokat és Ghánából származó kente szőtteseket, amelyek Anett gyökereit képviselik. A sváb selyemdamasztot Bezdanból, Marci szülővárosából, a Vajdaságból, Szerbia legészakibb részéről szerezték be, amely 180 éves fa jacquard szövőszékeken készült. Ez kölcsönzi a történelmi, hagyományos jellegét a ruhadarboknak. A kollekciót Olaszországból, Franciaországból és Magyarországról származó holt árukkal is kiegészítik, így ezzel hozzájárul az egyedi és kortárs esztétikához.
A bemutatójuk után sikerült  beszélgetnünk velük új kollekciójukról, valamint a márkájuk identitásáról és jövőjéről.
 
Hogy éreztétek magatokat bemutatón?


Marci:
A prezentációs formának első alkalommal megvoltak a kihívásai, mivel mindent máshogy kellett csinálni, mint ahogy azt megszoktuk, de összeségében pozitív és izgalmas élmény volt. Inspiráló volt, hogy mi állíthattuk össze a setdesign-t és jó dolog, hogy kimozdulhattunk a megszokott síkból. A több helyszínnel pedig mozgalmasabbá vált a divathét.
 

Hogy jelent meg a kollekció üzenete az installációban?


Marci:
A kollekció címszava a Fúzió, amelynek az atomi oldala inspirálta az installációt. A set kicsit dekonstruált volt, háttér videó városképeket és tájképeket ábrázolt. A Fúzió az emberek egymásra gyakorolt hatását is reprezentálja.
 

THEFOUR

THEFOUR BCEFW 2023/24 AW kollekció

Hogy jellemeznétek a THEFOUR identitást?

 
Amikor a The Four identitást keressük, szeretem kiemelni, hogy Anettnek és nekem eltérő gyökereim vannak, amihez mind a ketten szeretünk visszanyúlni. Anett vonalán sok afrikai anyagot és motívumot használunk, miattam a vajdasági motívumokat és technikákat emelem be a kollekcióba. Mivel kultúrákon átívelő inspirációs forrásból dolgozunk, így nem állunk meg a gyökereinknél, Ázsiából is szívesen hozunk izgalmas elemeket.

Fontos számunkra a magas minőségű anyagok használata, ezért francia luxusmárkák „maradék” anyagait használjuk. Ezért is szeretünk csíkokból dolgozni, mert az a legkevesebb hulladékot képezi.
 

A ti szemetekben ki a THEFOUR karakter?


Björk x Meryls Streep szerelemgyereke
 

Mi jellemzi a bemutatott kollekciót?


Anett:
Azon nők számára tervezünk, akik a nőiesség egy új vonalára vágynak. Nekem személy szerint az őszi-téli kollekció a kedvencem, mert itt lehet rétegleni és nem csak a felszín látszik. Az installáció segítségével pedig még kerekebb volt a történet.
 

THEFOUR2

THEFOUR BCEFW 2023/24 AW kollekció
 

A tervezési folyamatot áthatja a párbeszéd köztetek. Mesélnétek erről?


Marci:
A ránk jellemző kettősség, az ellentétes dolgok párosítása folyamatosan jelen van a márkában. Míg én egy eszeveszett hajós vagyok a tengeren, addig Anett inkább a biztonsági játékos. Én olyan dolgokba vágok szívesen, amiből nem tudom, hogy mi lesz. Anett akkor boldog, amikor valami olyanhoz lehet visszanyúlni, ami már ki lett próbálva és bebizonyosodott, hogy jól működik. Ennek a kettősségnek fúziója elég jól összeáll a márkán belül.

 Anett:
Számomra, amikor öltözködésről van szó, problémát oldok meg, Marci szeret kísérletezni. Az ellentétes dolgok párosítása a mostani kollekción kimondottan megmutatkozik alapanyagokban és tárgyakban egyaránt. Mindig azt gondolom, hogy a kontrasztok érdekes kombinációkat tudnak eredményezni.
 

Milyen jövőbeni terveitek vannak?


Készülünk Milánóra, ahol bemutatjuk 23 FW kollekciónkat a Budapest Select Fashion Show keretein belül. Az új kollekció tervezése előtt még egy sereg side project vár ránk, így előreláthatólag nem fogunk unatkozni.

Ezen kívül folyamatos feladatunk és célkitűzésünk, hogy fejlesszük a brandet.

 

Interjút készítette: Strasser-Nagy Orsolya
Photo credit: HFDA/ The Sparkle Content


Pscreative 27e579d1

HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.

Rólunk