Tomcsanyi cover
Divat Interjú
2023. 02. 20.

TOMCSANYI univerzum- Tomcsányi Dórival beszélgettünk


Tomcsányi Dóri 2012-ben alapította márkáját, a TOMCSANYI-t. A kortárs női ruhamárka a magyarság lényegét vizsgálja, és az élet hétköznapi pillanatait és szokatlan aspektusait helyezi reflektorfénybe. A bemutatott A W23/24-es kollekció új fejezetet nyit a TOMCSANYI életében. A lendületes, kézzel rajzolt minták továbbra is a márka DNS-ének középpontjában állnak, de a mögöttes inspiráció megváltozik. A hangsúly a posztszocialista Kelet-Európától a nemzeti, népies mintákon és szimbolikus elemeken keresztül kifejezetten a magyar identitás felé tolódik.

Ez a magyar identitás fellelhető a hagyományos kalocsai virághímzéses darabokon, de a motívumok és a színhasználat nem a népies jelleget célozzák, hanem stilizálva és átalakítva illeszkednek a TOMCSANYI design univerzumába, és egy koherens, modern ruhatárat hoznak létre.

A Tomcsányi kollekció különleges nyomtatott mintái és sziluettjei kedves nosztalgiával hozzák el a budapesti 60-as évek hangulatát a kortárs öltözködésbe. A bemutató után Dórit kérdeztük, hogy mit gondol az innovatív bemutatóról, illetve, hogy milyen koncepciók mentén építi fel kollekcióit.
 

Honnan ered ez a különleges vonzódás az időszakhoz?


Mindig is fontos inspirációs forrás volt ez a korszak. A most bemutatott kollekció a doktori disszertációmhoz kapcsolódik, ahol a magyar identitást és a mintavilágot mint egységet vizsgálom és azt, hogyan lehet a népi ornamentikát újragondolva felhasználni a kortárs divatban.

Ebben a kollekcióban különösen fontos helyet kaptak a kalocsai minták és részletek átdolgozása. Ezek a néprajzi gyűjtésemből származnak, amelyek alapján nagyon sokat rajzoltam, festettem. A bemutatón négy mintát láthatunk, amelyek még ki fognak egészülni az őszi kollekció megjelenésekor. 
 

Tomcsányi

TOMCSANYI BCEFW 2023/24 AW kollekció
 

Hogy érezted magad a bemutatón?


A bemutatóval szerettem volna átadni a kollekcióm vidám hangulatát, amely nagyon színes és mókás. Innen jött a székfoglalós játék ötlete, ahol a modellek és a közönség is őszintén jól érezhetik magukat.
 

Fontos számodra a fenntarthatóság és a slow-fashion. A weboldaladon elérhető az on-demand rendelési lehetőség. Mennyire nyitottak erre a vásárlóid? Vagy kifejezetten ez az, amit keresnek?

 
Szerencsére egyre több nemzetközi és hazai márka működik ebben a struktúrában, hiszen ez egy nagyon jó üzleti modell. Persze a vásárlók szempontjából nem feltétlenül kényelmes, adott esetben akár heteket kell várni egy ruhára. De ez egy edukációs folyamat is, amikor arra vezetjük rá a vásárlóinkat, hogy invesztáljanak egy-egy darabba, amely akár éveken keresztül kedvencük lesz majd.

A vásárlóim visszajelzése alapján pedig működik a modell, ami nagyon nagy öröm számomra. Az az álmom, hogy a ruháimat generációkon át viselik majd.
 

Tomcsányi2

TOMCSANYI BCEFW 2023/24 AW kollekció
 

A Tomcsányi darabok a The Garden Studio & Café üzletedben értékesíted, amelyet te magad üzemeltetsz. Milyen kihívásokkal szembesülsz? Kik a bolt /márka vársárlói, inkább magyarok vagy külföldiek?


Szerencsére nem egyedül csinálom, egy szuper csapattal dolgozom. Alapvetően jó, hogy van egy olyan lokáció, ahol a vásárlóim meg tudják nézni a ruháimat, még ha nem is minden esetben elérhető a teljes méretszéria, a fazont és a méretet meg tudják nézni. Az is nagyon jó érzés, hogy egy sereg másik márkának adunk teret, közel negyven másik márkával dolgozunk együtt, legyen szó öltözékről, kiegészítőről vagy design tárgyról. Szeretem, hogy ennyire változatos az életem a divat körül.
 

TOMCSANYI Showroom:
Budapest 18, Paulay Ede utca 1061

Interjút készítette: Strasser-Nagy Orsolya
Photo credit: HFDA/ The Sparkle Content


Pscreative 27e579d1

HELLO, MI VAGYUNK A PS CREATIVE – DIVAT PR ÉS KREATÍV ÜGYNÖKSÉG BUDAPEST SZÍVÉBEN ÉS A PS MAGAZIN KIADÓJA 2010 ÓTA.

Rólunk